20 Şubat 2021 Cumartesi

ALTIPARMAK SIRA DAĞLARI LİBNİN 3470 m ZİRVESİ ve TAR KULESİ 3380 m TIRMANIŞ FAALİYETİ

ALTIPARMAK SIRA DAĞLARI LİBNİN ZİRVESİ 3470 M ve TAR KULESİ 3380 M TIRMANIŞ FAALİYETİ

Altıparmak Libnin 3470 m Recep KULABER

Faaliyeti düzenleyen: ORDU DAĞCILIK İHTİSAS KULÜBÜ

Faaliyet sorumlusu: Yılmaz SEFEROĞLU

Faaliyetin adı:30 AĞUSTOS ALTIPARMAK LİBNİN TIRMANIŞ FAALİYETİ.

Faaliyet Bölgesi: Rize/Avusor yaylası

Faaliyet Tarihi: 29-30 Ağustos 2020

Rotalar: Dargovit geçidinden Dadala dağ evinin bulunduğu vadiye inmeden yan geçerek yükseldik.

Kamp Yeri: Avusor yaylası mezar yatağı mevkii

Teknik Malzemeler: (kişisel ve kamp malzemelerin dışında)1 ad tam ip, karabina, Ekspres Ara emniyet malzemeleri, perlon, yardımcı ip, Eminent kolonu,(kullanılmadı)Telsiz, GPS.

Tırmanış anında Hava Durumu: Hava tahmini mevsim normallerinde bulut yok yıldızlar net dolunay var ve hafif rüzgârlı, yağış yok.

Sporcular: Ordu dağcılık sporcuları Yılmaz SEFEROĞLU, Mehmet ŞENOCAK, Meltem ERBAŞ, Özcan ERBAŞ, Hamide Gülsüm ŞAHİN, İsmail SEVİNDİK, Sevgi OSMA, Önder OSMA, Apdulvahap APAYDIN, Elif AYDIN, Recep KULABER(KLOSDAG DAĞ. KULB.),Osman ASLAN(Çayeli dağcılık)

Raporu yazan: Recep KULABER

KAÇKAR ALTIPARMAK DAĞLARI

Türkiye'nin kuzeyinde, Doğu Karadeniz sahili boyunca uzanan dağ sırasıdır. Kuzey Anadolu Dağları'nın doğudaki bölümünü oluşturur.3000 m üstünde birçok zirvesi vardır. Kaçkar dağları batıdan doğuya doğru 4 bölüm halinde uzanır. 1.bölüm Batıda Verçenik ve Tatos, 2.bölüm Ortada Kavrun 3.bölüm ortada Bulut dağları 4.Doğuda Altıparmak dağları yer alır. Batıda avusor yaylasındaki Hızarkapı gediğinden Doğuda Yusufeli ilçesinin İntkor yaylasına kadar bölüme Altıparmak silsilesi denebilmektedir. Sıra dağın en yüksek noktası 3488 m ile Duatepe zirvesidir. İkinci en yüksek noktası 3470 m ile Libnin zirvesidir. Altıparmak dağlarına ulaşımı Rize Avusor, golazena, dereyayla, intor yaylaları üzerinden ulaşabilirsiniz. Verçenik ve kavrun Dağları'na kıyasla Altıparmak Dağları daha az gidilen daha sakin bir bölgedir.

dadala dağevi ve altıparmak libnin

PROGRAM AKIŞI:

29 ağustos 2020

1.gün saat 05,30

Yılmaz seferoğlu ile ben Recep kulaber Altıparmak ve Bulut dağlarında yaptığımız zirve çıkış faaliyetlerden sonra Avusor yaylasına indik. Dört günlük çadır hayatından sonra Yaylada simge dağ evinde huzur veren atmosferde dinlenip yorgunluğumuzu atmaya çalışırken faaliyete katılacak sporcu arkadaşları bekledik.

Saat 14,00

Ordu dağcılıktan dokuz sporcu ve Rize’den katılan arkadaşımız Osman yaylaya geldiler. Yemeklerini yiyip son hazırlıklarını yaptılar. Toplam 12 sporcu olarak kamp atacağımız Mezaryatağı bölgesine hareket ettik. Dargovit geçidine giden rahat ve belirgin patikadan yükseldik. Yaklaşık bir saat sonra kamp alanına ulaştık. Yaylanın Doğu yönünde bulunan ve su kaynağı olan bu yeşil çayırlık düzlük kamp için çok uygun. Herkes çadırını atarak bir sonraki gün ki dağ faaliyeti için son hazırlıklarını yaptılar.

avusor yaylası mezaryatağı mivki

30 Ağustos 2020

Saat 04,30

12 kişilik ekiple Libnin zirve faaliyeti için hareket ediyoruz. Kampımızın doğu yönüne doğru rahat ve belirgin patikadan yavaş tempoda yükseldik.

Saat 05,20

Günün aydınlanması ile Dargovit aşıdına vardık. Bu geçit Avusor yaylasının bulunduğu vadiden kuzey yönünde bulunan diğer vadiye geçişini sağlayan nispeten daha yumuşak bir tepe. Bu noktada dinlenip soluklanırken harika manzaranın keyfini çıkartıyoruz.

dargovit aşıtından hızarkapı,miçilo,libnin

Diğer vadiye geçerek vadi tabanına inmeden tahmini elli metre alçaldık. Miçilo tepenin eteğinden yan geçiş yaparak Tar kule ve Miçilo tepenin arasındaki kulvara geldik. Önceki yıllarda Libnin tırmanışı için Dağın batısında bulunan Dadala dağ evinde çadır atıp, Klasik rotadan çıkmıştık. Bu rota vadi tabanına inilmeyip, irtifa kaybedilmediği için bana daha kısa geldi.

dargovit aşıtı ve libnin tar kule

Saat 07,40

Tar kule ve Miçola arasındaki Eğimli kulvardan yükselerek Saat 07,40’da aşıtta vardık.

Önceden yılmaz la planladığımız gibi Ben Osman’ı yanıma alarak öne geçtim. Plan Libnin zirve öncesi Tar kulesine ilk bilinen tırmanışı yapmaktı. Bilmediğimiz bir rota olduğundan bu rotaya gurubu sokmayacaktık. Ayrıca gurupla ilgilenen Yılmaz da bizden sonra Tar’a tırmanacaktı. Osman’la aşıt

tan sonra 2-3 derece kaya tırmanışı yaparak klasik rotadaki aşıtta vardık.

Önce kulenin güney yönünden tırmanış yaptık, fakat sert dik kaya bloklarına rastlayınca vazgeçtik ve kulenin kuzey tarafına geçerek rota oluşturmaya çalışarak yükseldik.2-3 derecelik kaya tırmanış ve boşluk hissi yaşatan kısa bir yan geçiş parkurundan sonra saat 09,10 da zirvedeyiz.

3380 m yüksekliği olan Tar kuleye Osman’la ben bilinen ilk zirve tırmanışı yaptığımız için bir birimizi tebrik ettik ve ardından büyük bir kaya babası yaptık. Guruba yetişmek için fazla vakit kaybetmeden aşağıya inmeye başladık. İnişimizde yılmaz tırmanırken zaman kazandırmak için kaya babalarından rota oluşturduk.

altıparmak libnin tar kule zirve

Bu rotanın ismini yılmazın doğu Karadeniz dağlarındaki yaptığı harika işlerinden dolayı Seferoğlu ismini koydum. Aşağıya indiğimizde gurup aşıtta mola vermişler bekliyorlardı. Osman’la guruba katılmamızla Yılmaz da yanına Vahap ı alarak Tar kuleye tırmandılar.
Yılmaz seferoğlu tar'a tırmanırken

Tekrardan Libnin zirve için rotaya girdik

altıparmak libnin doğu yönü

ve 3470 m yükseklikteki zirveye 10,45’de ulaştık. Manzarası keyifli bu zirvede dar olmasına rağmen yaklaşık bir saat geçirdik.30 ağustos olmasından dolayı saygı duruşu ve istiklal marşımızdan sonra aşağıya inmeye başladık. Çıkışımızın aksine inerken klasik rotadan inerek dadala dağ evine ulaştık.
altıparmak libnin zirveden golazena ve duatepeye bakış

Vadiye indikten sonra merakımıza yenemeyerek yılmaz ile Golazena vadi tarafını görmek ve fotoğrafını çekmek için dağ evinin kuzeyinde bulunan tepeye tırmandık.

anbar gölü ve duatepe

16,30 kamptayız bu gece son kez çadırda uyuyup sabah yaylaya inip faaliyetimizi sonlandıracağız.