27 Şubat 2021 Cumartesi

Faaliyet rehber: Ramazan BOZKURT

Faaliyet Bölgesi: Niğde-Çamardı

Faaliyet Tarihi: 10-12 Temmuz 2020

Rotalar: klasik rota(Narbuz vadisinden kızılçarşak)

Kamp Yeri: Karayalak kamp alanı

Teknik Malzemeler: (kişisel ve kamp malzemelerin dışında)3 ad tam ip, çok sayıda karabina, Ekspres Ara emniyet malzemeleri, perlon, yardımcı ip, Emniyet kolonu,Telsiz, GPS.

Tırmanış anında Hava Durumu: Hava tahmini mevsim normallerinde bulut yok yıldızlar net dolunay var ve hafif rüzgârlı, yağış yok.

Sporcular: KLOSDAG dağcılık Recep KULABER, Erdal ÖZBEK, Ramazan BOZKURT, YEBUDAK ve misafir sporcuları

Raporu yazan: Recep KULABER

DEMİRKAZIK DAĞI

Niğde ilinin Çamardı ilçesi sınırları içinde yer alan Demirkazık dağı Aladağlar bölgesinde yer alır.3756 metre yüksekliğindeki tektonik bir dağdır. Uzun süre Aladağların en yüksek dağı olarak bilinmesine karşın yapılan araştırma ile en yüksek dağın Kızılkaya olduğu tespit edilmiştir. Demirkazık Zirvesi'nin ilk tırmanışını Narpuz Vadisi’nden doğu sırtını izleyen Dr.Künne, Dr.Martin ve eşi yapmıştır. Bu tırmanışta Demirkazık köyünden Veli Çavuş rehberlik yapmış, Veli Çavuş da ekiple birlikte Demirkazık zirvesine çıktığı bilinmektedir. İlk kış tırmanışını ise Dr. Bozkurt Ergör 1969 senesinde gerçekleştirmiştir.

PROGRAM AKIŞI:

10 Temmuz 2020

Saat 21,00

İstanbul Esenler otogarından otobüs ile Kırşehir’e hareket ediyorum. Erdal ile görev yaptığı, Kırşehir’de buluşup, özel aracı ile Niğde’ye gideceğiz.

11 Temmuz 2020

Saat 07,45

Kırşehir otogarına varıyorum. Kısa beklemeden sonra Erdal Özbek beni almaya geldi. Kamp çantamı aracına yükledim. Saat 09,00’da Niğde ye yola koyulduk. Erdal’ın özel fırıncısından aldığı simit ve börek ile kahvaltımızı yaptık.

Saat 13,30

Yol üzerinde Kaymaklı ilçesinde mola verdik, kamp alışverişimizi bu ilçeden yaptık. Sonra Çamardı kasabasına gitmek üzere tekrar yola koyulduk. Saat 13,30’da Çukurbağ köyüne ulaştık. Mehmet Şenol’un evinin yakınında aracımızı park ettik. Önce Faaliyeti bilgilendirmek için jandarma formunu doldurduk, ardından Çantalarımızı Mehmet Şenol’un arazi aracına yükleyip Sokulupınar’a hareket ettik

Saat 14,20

Köyden kamp yerini 4 km toprak yoldan fazla zorlanmadan ulaştık. Karayalak kamp alanına vardık. Aladağları burayı tekrar görmek harika bir duygu.

Uyum tırmanışı yapacağımız için Hızlı cana çadırımızı atıp hazırlıklarımızı bitirdik.

Saat 15,30

Erdal ile Karayalak boğazında Uyum tırmanışına başladık. Yükselirken sağımızda kalan gelincik tepesini aştık ve Eznevit zirvesine doğru tırmanış yaptık. Üç saat süren Keyifli bir tırmanıştan sonra kampa geri döndük.

Aladağlar Recep KULABER Erdal ÖZBEK

Döndüğümüzde ekip de kaya eğitiminden dönmüşlerdi. Tanışıp ardından teknik toplantıya katıldık.

Saat 04,00

Zirve gecesi iyi sıvı tüketip yemeğini yedikten sonra erkenden uyuduk. Gece saat 03,00’da kalkıp kahvaltı ve son hazırlıklarımızı bitirdik. Batonlarımızı elimize aldık ve 25 kişi ile Demirkazık zirve faaliyeti için genişçe bir yoldan yürüyüşe başladık. Pırıl pırıl bir havada yıldızların eşliğinde saat 04,35’de kayacık pınarına vardık. Ardından Narbuz vadisine girdik. Daha sonra dar bir boğazdan yükselerek geçtik. Vadide dere sesi eşliğinde yavaşça ve keyifle yükseldik. Patika ve babalar çok belirgin.

Bazı noktalarda basit kaya tırmanışları ve yan geçiş yaparak ilerledik. Şelalenin önünden sol kayalara doğru tırmandık sırttan vadinin karşısına geçerek Narpuz düzlüğüne çıktık. Yükseldikçe dere yatağında su kayboldu. Teknik toplantıda konuşulduğu üzeri gurubumuzdan 9 kişi Avcı rotasına yönleniyor.

Biz on altı kişilik ekiple klasik rotadan çıkacağımız için kızıl çarşağa doğru yürüyüşümüze deva ettik.

Saat 06,50

Demirkazık dağ kütlesinin eteğinden batı kısmına yükselip kızılçarşağa ulaştık. Renginden dolayı kırmızı patikanın zikzaklar çizerek yükseldiği yaklaşık 700 metre ve eğimli kaygan moloz yığını. Çarşağı söylendiği gibi üç ileri bir geri kayarak yükseldik.

Saat 08,30

yukarıda çarşak iki kola ayrılıyor sol taraftaki kayalardan kolay bir tırmanış yaparak çarşağı bitirmiş ve zirveyi gören sırtın üzerin gelmiş olduk.

demirkazık dağı Recep KULABER

Ayrıca dağın diğer yönünden çıkılan doğu çarşak rotasının da sonu burası. Bu noktada mola verip dinleniyoruz, Çünkü tırmanışın en zorlu kısmı külah denilen bu rotadan sonra başlıyor.
Molada herkes atıştırıp suyunu içtikten sonra emniyet kemerlerini giydik. Külah bu noktadan bakınca ürkütücü görünüyordu. Külaha giden patikayı takip ederek doğu duvarına yakın slap yüzeylere vardık. Doğu duvarının hemen yanından külahın sağından yükseldik.

Basamak ve tutamak sıkıntısı yaşanmıyor. Hafif bir boşluk hissi var fakat tırmanışa odaklandığın ve geriye bakmadığından pek fazla anlaşılmıyor. Külahta ip açmaya gerek duyulmadan Slap yüzeyde uzun bir süre çok dikkatli 2-3 derecelik kaya tırmanışı yaparak tırmandık.

Saat 11,45

Harika bir havada zirvedeyiz. Avcı rotasından çıkan arkadaşlarımız daha erken gelmişler. Bir birimizi kutlayıp soluklanırken manzaranın keyfini çıkarttık.

Demirkazık zirve Recep KULABER

Saat 12,50

İnerken Bazı noktalarda bulunan sikkeler yardımı ile istasyon kurarak üç ip boyu indik. İnerken eğimi ve yüzeyi daha iyi analiz yapma fırsatı oldu.

Saat 16,45

Külahın altındaki düz alana vardık artık zorlu iniş arkamızda kaldı. Çıkarken zorlandığımız kızıl çarşak tan kolay bir şekilde indik.

Saat 18,45’de kampımız karayalağa vardık. Hızlı cana kampı toplayıp ekip arkadaşlarımızla vedalaşıp Ramazan bozkurt hocaya teşekkürlerimizi ilettik. Ayrıca çıkacakları daha dört zirve için başarı ve sağlık diledik. Eve dönmek için karayalaktan ayrılarak faaliyeti sonlandırdık.