14 Şubat 2021 Pazar

KAÇKAR ALTIPARMAK SIRA DAĞLARI ve BULUT DAĞLARI YAZ ZİRVE FAALİYETLERİ.

KAÇKAR ALTIPARMAK SIRA DAĞLARI ve BULUT DAĞLARI ZİRVE FAALİYETLERİ. MIZRAKLI TEPE 3420m,LALE TEPE(batı kule)3375m,LALE TEPE(doğu kule)3372m,LAZ TEPE(3360m),HIZARKAPI TEPE 1.kule(3290m),HIZARKAPI TEPE 2.kule(3292m),MİÇİLO TEPE(3270m),

Faaliyeti düzenleyen: Recep KULABER ve Yılmaz SEFEROĞLU

Faaliyet sorumlusu: Yılmaz  SEFEROĞLU

Faaliyetin adı: Kemerli Kaçkar ve Libnin arasındaki zirvelere çıkış faaliyeti

Faaliyet Bölgesi: Rize/Avusor yaylası

Faaliyet Tarihi: 26-30 Ağustos 2020

Rotalar: Rapordaki fotoğrafta var.

Kamp Yeri: Avusor yaylası 1.kamp çardaklı dere 2.kamp mezar yatağı

Teknik Malzemeler: (kişisel ve kamp malzemelerin dışında)1 ad tam ip, karabina, Ekspres Ara emniyet malzemeleri, perlon, yardımcı ip, Eminent kolonu,(kullanılmadı)Telsiz, GPS.

Tırmanış anında Hava Durumu: Hava tahmini mevsim normallerinde bulut yok yıldızlar net dolunay var ve hafif rüzgârlı, yağış yok.

Sporcular: Recep KULABER, Yılmaz  SEFEROĞLU

Raporu yazan: Recep KULABER

KAÇKAR ALTIPARMAK VE BULUT DAĞLARI

Türkiye'nin kuzeyinde, Doğu Karadeniz sahili boyunca uzanan dağ sırasıdır. Kuzey Anadolu Dağları'nın doğudaki bölümünü oluşturur.3000 m üstünde birçok zirvesi vardır. Kaçkar dağları batıdan doğuya doğru 4 bölüm halinde uzanır. 1.bölüm Batıda Verçenik ve Tatos, 2.bölüm Ortada Kavrun 3.bölüm ortada Bulut dağları 4.Doğuda Altıparmak dağları yer alır. Altıparmak Batıda Hızarkapı gediğinden Doğuda Yusufeli İntko yaylasına kadar uzanır. Sıra dağın en yüksek noktası 3488 m ile Duatepe zirvesidir. Altıparmak dağların ulaşımı Rize Avusor, golazena, dereyayla, intor yaylaları üzerinden ulaşabilirsiniz. Kavrun Dağları'nın kuzeydoğusunda yer alan, Bulut Dağları ise Kaçkar sıra dağları içerisinde ufak bir dağ silsilesidir. Bu silsilenin en yüksek zirvesi birçok yerden seçilebilen Kemerli Kaçkar Dağıdır. İsmi Dağ kütlesinin içerisindeki farklı renkteki kaya yapısı kuşağı andırdığından alınmış olsa gerek. Verçenik ve kavrun Dağları'na kıyasla Bulut Dağları daha az gidilen daha sakin bir bölgedir. Bulut Dağlarına ulaşımı ise Rize’nin Çamlıhemşin ilçesinden Ayder ve Kavrun yolu üzerinden Avusor yolundan yaylaya ulaşırsınız.

PROGRAM AKIŞI:

26 ağustos 2020

1.gün saat 05,30

Halkalıdaki evimden çıkarak faaliyete başlamış oldum. Toplu ulaşım araçları ile Sabiha gökçen hava limanına ulaştım. Saat 08,50 de havalanan uçakla 10,15’de Trabzon’a ulaştım. Havaalanından yolun karşısına geçerek Yılmaz’ı bekledim. Kısa bir zaman sonra yılmaz özel aracı ile geldi. Hasretle kısa özlem giderdikten sonra Avusor yaylasına ulaşmak için hareket ettik.

Saat 12,15

Çamlıhemşin’e vardık. Hızlı bir şekilde kamp alışverişimizi yaptık. Ardından 45 dk. sonra Ayder’e Saat 13,00'da Avusor yaylasına ulaştık.

Aracı yaylada güvenli bir noktaya park ettik.Önceki geldiğimizde Marsis pansiyon Muhammed’de yemek yemiştik. Bu sefer de simge pansiyona gitmeye karar verdik. Avusor yaylasında Açovit tepesinin gölgesinde dere kenarında simge uzun yıllardır lokanta ve pansiyon hizmeti veriyor.Ahşaptan yapılmış bu mekânda mıhlama yemeden olmaz.

Saat 15,20

Yaylanın huzur veren atmosferinde Yemeğimizi yiyip çayımızı içtik. Artık zirve faaliyet için kamp alanımıza hareket ediyoruz. Belirgin patikadan kamp çantalarımızla yükseldik.2 saat sonra kamp atacağımız alana(Çardaklı dere)kamp alanına ulaştık.

Burası zirvelerin arasında düz bir çayırlık alan.ortasından da dere akan yemyeşil bir alan. Bu yaylayı çok sevdik. İki gece kalacağımız bu yaylaya kampımızı attık. Rakım 2725m.Çadırımızı atıp yerleştikten sonra Avusor yaylasına bakan bir tepeye uyum tırmanışı yaptık.Güneşi ertesi güne kadar bu noktadan uğurluyoruz. Dört gün bölgede zorlu tırmanışlarımız olacak.Enerjimizi yükseltmek için Erkenden dere sesi eşliğinde uyuduk.

27 Ağustos 2020

2.gün Saat 04,30

Yarım saat içinde son hazırlıklarımızı bitirerek rotaya girdik. İlk hedef Kemerli Kaçkar zirvenin kuzey yönünde bulunan Mızraklı tepe. Hava açık rüzgâr yok dolunay bize eşlik edecek. Dağ kütlesinin kuzey yamacından yükseldik. Mızraklı tepe çıkışı için herhangi bir rota ve kayıt bulunmadığından coğrafyayı okuyarak rotamızı belirleyerek yükseldik.Yer yer eğimli kaya ve çarşak yüzeyde yükseldik.Saat 07,15'de aşıta çıktık,yükseklik 3050m.Lale gediğinden kütlenin güney yönüne geçtik. Burası geldiğimiz yöne göre çok daha yumuşak arazi.

Kemerli kaçkar ve Mızraklı tepe Recep KULABER

Kuzeye kıyasla rahat bir şekilde kayalardan yükselerek doğu yönünden Saat 07,50 de Mızraklı(3420m)tepeye ulaştık.

Kemerli kaçkar gölgesindeki Mızraklı tepe Recep KULABER

Zirvede 35 dk vakit geçirdik.Ardından çıktığımız yönden sırta inerek doğu yönünden önce Laletepe (batı kulesi)3375m,Laletepe(doğu kulesi)3372m ulaştık.Kayıtlara göre ve zirvede kaya babası olmadığından bilinen ilk zirve olduğu kanaatine vardık.ve üç zirveyede baba yaptık.

Laletepeden mızraklı ve kemerli kaçkar recep kulaber

Günün son zirvesi olan Laztepe(3360m) saat 11,50'de ulaştık.Bu zirvede kaya babası olduğuna tanık olduk.

Kaçkar Bulut dağları Laz tepesi(3360m) recep kulaber

Bu gün Hedeflediğimiz dört zirveye başarılı bir şekilde ulaşarak Laz gediğinden inerek saat 14,30'da Çardakdere kamp alanına indik.

28 Ağustos 2020

3.gün Saat 05,30

Yorgun olmamız ve Uyum sağladığımızdan harika bir uyku çektik. Sabah kalktık Zirve çantalarımızı sırtlayarak saat 06,15 de Hızartepe zirve yolculuğuna başladık. Vadinin doğu yönünde belirgin patikadan yükseldik. Kızıl gedikten saat 07,30 da sırta vardık. Yükseklik 3126 m.Her iki tarafı görülen sırta mola verdik. Moladan sonra doğu yönünden yükseldik. Uzaktan gördüğümüz zirve olarak tahmin ettiğimiz zirvenin o olmadığını anladık. Saat 08,45’de hızarkapı 1.zirveye(3292m) vardık.

Hızar tepeden Laz tepesine bakış.Yılmaz SEFEROĞLU,Recep KULABER

Bilinen ilk tırmanışını yaptığımız bu tepeye güzel bir kaya babası yaparken ilerimizde duran kulenin daha yüksek olma ihtimali olduğunu yılmazla konuşunca öbür zirveye de tırmanma kararı aldık. Boşluk hissedilen ve çürük bir kılçıktan geçerek diğer zirve Hızartepe 2.kuleye(3290m) vardık. Ölçümden sonra bu zirvenin 2 metre daha alçak olduğunu öğrendik.

Diğer kuledeki gibi zirvede alan olmadığından hızlı bir şekilde 2-3 derecelik kaya iniş yaptık. Vakit kaybetmeden hızlı cana çıktığımız yönden kampa saat 10,35 de vardık. Hızlı bir şekilde kampı topladık.

Saat 11,00

Çardakdere kamp alanından 2.kamp alanımız olacak Mezaryatağı kamp alanına inişe başladık. Yaklaşık bir saat sonra 2.kampımızı atacağımız alana geldik.

Su kaynağı olan çayırlık alana çadırımızı atıp kamp işlerimizi yaptık. Faaliyetin en zor iki gününü geride bırakmıştık. Sadece Miçilo zirve çıkışı kalmıştı. Güzel bir şekilde dinlenerek ve çamaşır yıkayarak günümüzü keyifli geçirdik. Akşama doğru Dargovit geçidine doğru çakmaya ve Libnin, Miçilo
Altıparmak Libnin ve Miçilo Recep KULABER
zirveyi uzaktan seyretmeye karar verdik. Manzarayı seyredip kafa lambamızın yardımı ile hava karanlığında çadırımıza gelip erkenden uyuyoruz.

29 Ağustos 2020

4.gün Saat 04,15

Kalkıp 15 dk. İçinde hazırlık yaparak Miçilo zirveye doğu yönünden hareket ettik. Dargovit geçidine saat 5,25 de vardık. Buraya kadar belirgin rahat patikadan yükseldik. Geçitten Dadala dağ evinin bulunduğu vadiye geçtik. Vadi tabanına inmeden dağ kütlesinin güney yönünden yükseldik. Bu noktada su kaynağı olduğunu tespit edip su takviyesi yaptık. Geçitten yükselerek sırta vardık. Yükseklik 3112 m Bu noktada bizi güneş karşılıyor. Moralimiz yükseldi, anın tadını çıkardık. Dağın doğu yönünden yükselerek saat 07,45 de bilinen ilk Miçilo zirveye vardık, Yükseklik 3270 m.

Altıparmak Miçilo(3270m) zirve recep kulaber

Son etabında çürük kaya bloğundan yaklaşık 10 m 2 derece kaya tırmanışı yaptık. Bilinen ilk tırmanışı yaptığımız bu zirvede manzara seyrederek vakit geçirdik ve kaya babası yaptık. Saat 08,30 da aşağıya inişe başlıyoruz. Rahat bir şekilde saat 10 da kampımıza vardık. Mızraklıtepe 3420m,Laletepe (batı kule)3375m,Laletepe (doğu kule)3372m,Laztepe(3360m),Hızarkapı 1.kule(3290m),Hızarkapı 2.kule(3292m),Miçilo tepe(3270m) isimli bazı bilinen ilk çıkışını yaptığımız bu zirvelere ulaştık. Yüzyıllardır ulaşım amacı ile bölge insanımızın kullandığı Lale gediği, Laz gediği, Kızıl gedik, Hızarkapı gediğinden geçerek Dağların güney doğu yönlerine Artvin il sınırlarına geçtik. Zor fakat keyifli bir faaliyet oldu.

Recep KULABER,Yılmaz SEFEROĞLU

Yılmaz ile Avusor yaylasına inip dinleneceğiz, bir sonraki faaliyet için gelecek ekibi yaylada bekleyeceğiz.