2 Aralık 2020 Çarşamba

Recep KULABER

KIZILKAYA DAĞI

recep kulaber

Kızılkaya Dağı, Niğde, Kayseri ve Adana illeri arasındaki Aladağlar milli parkının içerisinde bir zirvedir. Yüksekliği 3771 m’dir. Türkiye’deki dağcıların tırmanmak istediği Toros dağlarının en yüksek zirvesidir. İlk tırmanış 1927 yılında almanlar tarafından yapılmıştır. Öncesinde Toros Dağlarının en yüksek zirvesi Demirkazık zirvesi olarak bilinir idi ama ölçümler yapıldığında Kızılkaya'nın Demirkazık zirvesinden daha yüksek olduğu belirlendi. Yine de dağcıların gönlünde Toros dağlarının zirvesi Demirkazık olarak kabul görür.

KIZILKAYA DAĞI KLASİK ROTA YAZ ZİRVE FAALİYETİ

Faaliyet Tarihi: 28-29 Eylül 2020

Faaliyeti Düzenleyen: Recep KULABER, Cemal BAŞ

Rota: Kızılkaya güney rotası

Kamp Yeri: Karayalak

Teknik Malzemeler: 5 adet karabina(kullanılmadı),ip (kullanılmadı), Takoz, sikke, çekiç(kullanılmadı),Perlon(kullanılmadı)Emniyet kemeri(kullanılmadı)

Hava Durumu: Hava açık rüzgârsız, Kamp alanı gündüz 25, gece 5 derece,

Sporcular: Recep KULABER, Cemal BAŞ

Hasan dağı faaliyeti sonrası Erdal görevine geri dönmüştü. Cemal ile ben ikinci faaliyet için Aksaray’dan Niğde’ye ulaştık. Faaliyet yorgunluğunu atmak için geceyi otelde geçirmeye karar vermiştik. Sabahında güzel bir kahvaltı ve 2-3 kültürel turdan sonra artık fizikken ve zihnen faaliyete hazırdık.

28 Eylül 2020

Saat 16,00                                                                                                                         Çamardı’na ulaştık, Yemeği bu sevimli kasabada yiyip, son eksiklerimizi giderdik. Bu arada faaliyetimizi Jandarma personeline bildirmeyi de unutmadık

Saat  18,30                                                                                                                                                     karayalak kamp alanına ulaştık günlerden p.tesi olmasından dolayı kamp alanı kimse olmadığından çok sessiz. Hava açık ve Herhangi bir yağış ihtimali de gözükmüyordu. Kampımızı atıyoruz, sessiz ve huzur ortamında çay içilmez mi? Kesinlikle harika bir moral olur. Keyfimizi yapıp erkenden uyuyoruz.                                                                                                                                                29 Eylül 2020                                                                                                                                                       Saat 05,30

İkinci gün sabahı partnerim Cemal ile kahvaltı yapıp Saat 06,00 da zirveye hareket ettik. Yürüyüşe başladığımızda hava aydınlanmak üzeri idi ve soğuk biraz da rüzgâr vardı. Yaklaşık bir saat içinde kapıyı geçince artık ısınmıştık.

Saat 08,00                                                                                                                                                                 Karayalak vadisinden belirgin patikadan yükselerek İlk molamızı Hacettepe Dağcılık sporcuların anıt mezarında veriyoruz. Bu noktada bir şeyler atıştırıp soluklanırken tekrar ölümlerinden dolayı derin üzüntü hissediyoruz.

Vadiden kuzey yönü çelikbuyduran patika rotasından yükselerek Kızılkaya zirve eteğine varıyoruz. Bu noktadan karasay sırtına çıkan iki patika görünüyor. Biz sağımızda kalan patikadan yan geçiş yaparak sırta çıkmaya tercih ediyoruz.

Saat 10,45                                                                                                                                                            Sırta varıyoruz. Bu noktadan her iki vadi manzarasını seyretmek, harika bir keyif. Yaklaşık 30 dk. Bu keyfi yaşadıktan sonra karasay zirvesini arkamızda bırakarak Kızılkaya zirvesine hareket ediyoruz. Rotayı cemal araştırdığından uzaktan bana göstererek hedef yelken kaya diyor.
recep kulaber
Batonlarımızı zirve çantamıza koyarak, kolay kaya tırmanışlarla yükselerek delik kayaya geldik. Arkasından kaya babalarını takip ederek yan geçiş yapıp tekrardan kırmızı toprak ve çarşaklı zeminden yükseldik. Dikkatimi çeken nokta çürük dağ diye bahsedilen, bu kütlenin taş dokusunun Kaçkarlarla mukahise ettiğimde hiç de çürük olmadığı idi. Kısa bir süre sonra yelken kayaya vardık. Bu noktada konuşmayan ve durgunlaşan cemal “kendimi iyi hissetmiyorum Recep “deyince mola vermeye karar verdik.bu esnada sağlık durumunu öğrenmeye ve gözlemlemeye çalıştım. Kaygılanmama rağmen soğukkanlı görünmeye çalıştım.Bir süre dinlendikten sonra pozitif düşündüm, İyi hissedeceğini umarak yelken kayanın yanından setlerden yükselmesini teşvik ederek yükseldik. Fakat Cemalin devam edecek takati ve morali yoktu.Zirveye az kalmıştı fakat mantıklı düşündüğümde,bu noktadan geri dönme kararı almam gerekiyordu.Egomu yenemedim buraya kadar gelmişken zirve yapmam gerekti diye düşündüm. Cemale sen burada bekle zirve yapip gelmek istiyorum dedim.tek başıma gitmemi istemiyordu.Gönülsüzce isteğimi onayladı. oturduğu noktadan perlonla emniyetini aldık. Fakat biraz yükseldikten sonra gönlüm razı gelmedi,bu yaptığım bana çok saçma ve egoistçe geldi cemalde yalnız yükselmemi hiç istememişti. Tekrar geri dönerek cemalin yanına ulaştım,döndüğüme sevindi,söz beraber tekrar buraya gelip zirve yapacağız dedi.Ağır ve çok dikkatli bir şekilde problemsizse indik. karasay geçit sırtında uzun bir süre dinlendik. Cemalinde artık sağlık ve morali daha iyiydi. Fakat zirve yapamadığımız için biraz suçlu hissediyordu. Moral vermeye çalıştım kendini iyi hissediyorsan karasay zirvesini yapalım deyince hemen kabul etti
Saat 15.00

Çok kolay bir şekilde Karasay zirvedeyiz. Bu noktada olumsuz yaşadığımız duygularımızı geride bırakarak kendimizi teselli ettik, manzaranın keyfini çıkardık.

Daha sonra Kampa iniş için hareket ederek Saat 17,50 karayalak kampına vardık.