13 Aralık 2020 Pazar

DEDEGÖL YAZ ZİRVE FAALİYETİ 2019

DEDEGÖL DAĞI 2992 M

Isparta'nın doğusunda Yenişarbademli ilçesi sınırı içerisinde 2.992 m. yüksekliğiyle Isparta ilinin en yüksek dağı. Batı Toroslar orojenik kuşağı içinde yer alan ana hatlarıyla güneyden kuzeye ve kuzeybatıya doğru uzanış gösteren en yüksek noktası 2992 m olan bir dağdır. Kuzey güney doğrultusunda yaklaşık 12 km uzunluğa, doğu-batı doğrultusunda ise 5–6 km genişliğe sahiptir. Dedegöl Dağı, tektonik olarak Türkiye'nin en aktif alanlarından biri olan “Isparta Açısı”  içinde, bu alanının doğu kesiminde yer almaktadır. Dağın en yüksek noktası Dedegöl Tepe (2992 m) zirvesidir. Kartal Tepe (2983 m), Karçukur Tepe (2932 m) dağın diğer yüksek tepeleri arasındadır.

Faaliyetin Adı: Dedegül tepe yaz Zirve Etkinliği                              Faaliyeti düzenleyen: KLOSDAG
Faaliyet Tarihi: 06-07 Temmuz 2019
Faaliyet Sorumlusu: Sönmez Erkaya
Teknik Malzemeler: Baton, Kask, GPS
Hava Durumu: Hava açık, güneşli,rüzgar yok, tahmini 10 d.
Tırmanışa Katılanlar: Sönmez Erkaya, Recep Kulaber, Mehmet Yüzüak, Seval Sayar, Olcay Keleş, Havva Durutürk, Atıl Durutürki, Sefer Öztürk, Serkan Karadağ, Lily Bykel, İbrahim Algül, Ege Kural, Naki Gülsen, Mahmut İbrahimiye        Faaliyeti yazan:Recep KULABER

5 temmuz 2019                                                                                Saat 23,00

Bakırköy’den hareket eden aracımız,belirlenen duraklardan katılımcıları topladı.Saat 00:30 gibi Pendik’ten, Sönmez Hoca’nın bahçesinden yolcuların kalan bölümünü alarak 14 sporcu ile yola koyulduk.Yolculuk güle eğlene başladı, ve molalar dışında uyuyarak geçti.

6 temmuz 2019                                                                                   Saat 10,00

Sabah Eğridir Gölü’ne vardığımızda göl manzarası bizi  büyülemişti.Göl manzarası eşliğinde zengin bir kahvaltı yaptık.

Ada turu ve yakın görülmesi gereken yerleri gördük.Eksiklerimizi tamamlamak için yiyecek, içecek vb. ihtiyaçlarımızı tamamladık.

recep kulaber

Saat 12,30

Kamp atacağımız alana doğru tekrar hareket ettik.Harika manzara eşliğinde yaklaşık bir saat sonra Yenişarbademli Melikler Yaylası’na ulaştık.Yayla zirvenin yamacında sedir ve çam ağaçların içerisinde otlak alanlardan oluşuyordu.Yaylada çok sayıda doğa sever vardı.Çadır atmışlar bölgenin keyfini çıkartıyorlar.Bizde Güzel bir noktada ağaçların altında çadırlarımızı attık.Su olan Bu noktanın denizden yüksekliği 1900 m.

Saat 15,00

Gece  başlayacak tırmanış öncesi aklimatizasyon için bir yürüyüş yaptık.Bölgedeki Türkiyenin en uzun mağralarından Pınargözü mağrasını ziyaret edip  mağarayı inceleyip, yanı başında akan suların serinliğini hissedip, şırıltısını dinledik.Yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşün ardından kamp yerine geri dönüp akşam yemeği hazırlıklarına başladık.

Saat 17,30                                                                                           Zirve faaliyeti için teknik toplantı yaptık.Daha sonra kamp ateşi çevresinde komşu dağcı gurubunu müsafir ederek hep beraber kamp ateşin keyfini çıkarttık.

Misafirlerimiz erken kalkacakları için çadırlarına döndüler.Biz ateşin etrafında dostluk çemberini sıklaştırıp, sohbetlerimizle, kahkahalarımızla ateşi harlandırdık. Ateşe atılan patatesler yine vazgeçilmezimizdi. Sessizlik saatine kadar sohbet, bol kahkaha, çay-kahve…
Nihayet sabahki tırmanış için herkes çadırlarına çekilip uykuya geçiyor.

7 temmuz 2019                                                                                     Saat 03,50

Gece hızlıca giyinip, hazırlandık.Akşamdan hazırladığımız zirve çantamızı sırtladık.Kafa fenerlerimiz eşliğinde 14 kişi zirve yoluna koyulduk. Güzel bir havada ormanın içinden genişçe patikadan kuzey yönüne yükselmeye başladık.Yürüyüşümüze çok net gözüken yıldızlar eşlik ediyor.Çok geçmeden hava aydınlandı.

Saat 06,00

Artık orman yok,arkamızda kaldı.Dağ kütlesine yaklaştıkça bizi rüzgar karşıladı. Bizden 1 saat önce yola koyulan diğer ekiple karşılaşıp onları geçtik.Kurumuş göl yatağına benziyen noktada soluklanıp,atıştırmalıklarımızı yedik.

recep kulaber

Yükseldikçe Beni çok iyi hissettiren Eğridir gölü manzarası ortaya çıktı.

Saat 08,20

Belirgin ve çarşak patikatan kolayca yükselip,  klasik zirveye eksiksiz 14 kişi olarak ulaştık.

Zirvede 15 dk vakit geçirdik.Daha sonra Sönmez Hoca bir diğer zirveyi daha işaret edince; bazı literatürlerin asıl zirve olarak kabul ettikleri ikinciye doğru grubun ortak kararıyla ilerledik..

Saat 09,20

yaklaşık 45 dk sonra.Ve ikinci zirve coşkusu, mutluluğu, kutlamalar, birbirimizi tebrikler, harika fotoğraflar… Tüm grubumuzun tamamladığı zirve başarısı kadınlarımıza armağan edildi.

İki zirveyi başarıyla tamamlamanın mutluluğuyla geri dönüş için start verildi.

Yorucu, ama daha kısa süren inişin ardından kamp yerimize ulaştık. Dönüşte o bölgenin tarihi ve kültürel bilgilerine hakim yaşlı bir yörükle sohbet edip, şiirlerini dinledik, yaşadığı çadırını ziyaret ettik.Ardından toparlanma ve yola koyulma…