26 Mayıs 2020 Salı

ILGAZ DAĞI KÜÇÜKHACET(2546M) KIŞ ZİRVE FAALİYETİ

Recep KULABER
Faaliyet Tarihi: 28 Şubat-01 Mart 2020
Faaliyeti Düzenleyen: Kulvar Lokal Santral Dağcılık ve doğa sporları İhtisas Kulübü

Rota: Klasik rota
Kamp Yeri: Milli park(kulübe yanı)
Tırmanış Süresi: 6 saat 20 dk.
Teknik Malzemeler:
Klasik kazma(kullanıldı),Krampon(kullanıldı),karabina(kullanılmadı),ip (kullanılmadı),Emniyet kolonu (kullanılmadı),ATC(kullanılmadı) GPS(kullanılmadı)
Hava Durumu: Tırmanış günü rüzgâr yok, yıldızlar gözüküyor, tahmini -3/-5 derece                                                                                            Sporcular: Sönmez ERKAYA(antrenör),Recep KULABER, Selma BAYAR, Murat TÜMENE, Serdar DEMİR, Sümer PASİN, Yasemin KAPIYOLDAŞ, Olcay KELEŞ, Nazım YAMAN, Tanju UĞUZTEMUR,

ILGAZ DAĞLARI
    Batı Karadeniz Bölgesi'nin en yüksek dağ kütlesi olan Ilgaz dağları Kastamonu ve Çankırı İlleri sınırları içinde bulunmaktadır. En yüksek zirvesi olan Büyükhacat tepesi 2587 m, ikinci zirvesi Küçükhacat tepesi ise 2546 m yüksekliktedir. Yöresinin arazi yapısı genellikle serpantinler, şistler ve volkanik kayaçlardan meydana gelmiştir. Türkiye’nin en uzun ve hareketli kırık hattı olan Kuzey Anadolu Fayı, Ilgaz Dağı'nın güney eteklerinden geçmektedir. Saha değişik karakterlerde vadiler, sırtlar ve doruklardan meydana gelmiştir. Dağın özellikle kuzey kesimleri Karadeniz üzerinden gelen nemli hava kütlelerine maruz kaldığından dolayı, güney yamaçlarına göre nemli ve yağışlı bir iklime sahiptir. Orman üst sınırı 2000-2200 metredir. Orman üst sınırının üzerindeki Alpin kuşakta otsu bitkiler yaygındır. Ilgaz Dağı zengin bitki örtüsü ve canlı çeşitliliği ile 1976’da milli park unvanını almıştır. Göknar, Sarıçam, Karaçam ve ardıç ağaçlarının boy gösterdiği ve Tilki, geyik, karaca, yaban domuzu, ayı, ağaçkakan, baykuş, kocabaş gibi canlı türlerine de ev sahipliği yapar. Aynı zamanda snowboard severlerin uğrak noktası olan Ilgaz Kayak Merkezi yer alır.
ILGAZ DAĞI KÜÇÜKHACET(2546M) KIŞ ZİRVE FAALİYETİ
28 Şubat 2020
Saat 23,45 İncirli’den kulübün organize ettiği araç ile İstanbul un Farklı noktalardan 10 sporcu ile buluşup Çankırı Ilgaz’a hareket ettik.
29 Şubat 2020
Saat 07,00 da Ilgaz ilçesindeyiz. Bu güzel Anadolu kasabasında kahvaltı yapıp market alışverişimizi yapıyoruz, anı fotoğrafları çekilmeyi de unutmuyoruz.
recep kulaber

Saat 09,15
Kasabadan ihtiyaçlarımızı karşılayarak Ilgaz milli parka hareket ediyoruz. Kısa bir süre sonra Yolun hemen üstündeki karayolu tesislerine vardık bu noktada aracımızla vedalaşacağız. Tesis çalışanlardan izin alarak tesislerde Tozluklarımızı ve son hazırlıklarımızı yaptık, artık kar yürüyüşümüze başlayabiliriz. Faaliyet sonunda aracımız bizi tekrar bu noktadan alacak.
Saat 10,45
Karayolu tesislerin hemen arkasından karla kaplı yolda kamp yapacağımız alana doğru yürüyoruz.
Sırtımızda ağır sırt çantalarımız olmasına rağmen Bizden önce yürüyüş yapanların ayak izleri bizim daha konforlu yürümemizi sağlıyor. Karla gelin gibi süslenmiş çam ağaçların manzarası eşliğinde saat 12,45 de kamp alanımıza varıyoruz.
Ormanın açıklık yaratığı ahşap salaş kulübenin hemen yanında çadırlarımızı karın üstüne atıyoruz. Saat 15,00 kadar serbest zamanımız var çadırlarımıza yerleşip yemek ve diğer ihtiyaçlarımızı karşılayacağız.

Saat 15,00
Sönmez hoca liderliğinde ben Recep artçılığında bir gün sonraki zirve için iz açmak ve aklimatizasyon olmak için sembolik zirveye hareket ediyoruz. Çam ağaçların arasında eğimli arazide batak karda iz açarak yükseliyoruz. Ayak izlerine bu bölgede de rastlıyoruz belli ki bizden başka sporcular da var.          Saat 16,30
Ağaçların hemen bittiği nokta olan sembolik zirvedeyiz.
Sembolik zirve ye varmamızla beraber kar tipi fırtına kopuyor, soğuktan fazla kalamıyoruz hızlı cana aşağıya iniyoruz. Aşağıya indikçe hava yumuşuyor, Kampımızın yakınında iki çadırdan oluşan kampı görünce meraklanıp yanına gidiyoruz. Karabük bölgesinin sporcuları olduğunu öğreniyoruz. Saat 17,45 kamptayız. Ertesi gün yapacağımız zirve için teknik toplantı yapıp zirve hazırlıkları ve dinlenmek için çadırlarımıza giriyoruz.
01 Mart 2020
Saat 05,45
Hava sıcaklığı yaklaşık -3 gece yağan kar yağışı durmuş hava kapalı rüzgâr yok. Dört kişi kampta kalmaya karar veriyor, altı kişi zirveye hareket ediyoruz. Bir gün önceki izlerimiz kısmen kardan kapanmış.

Saat 07,30
Ağaçların bittiği sembolik zirveye varmamızla bizi bu noktada tekrar rüzgâr karşılıyor. Ardından sis basıyor.
Her şeye rağmen keyifle sırttan kuzey yönüne ilerleyip küçük bir vadiye iniyoruz. İnişte Küçükhacet zirve kütlesi tam karşımıza çıkıyor.

Saat 09,30
Artık güneş iyice kendini göstermeye başlıyor ve üşüme madundan çıkıp sıcaktan terleme maduna geçiyoruz. Tırmanıştaki zamanın büyük kısmı bu büyük dağ kütlesini tırmanarak geçiriyoruz. Arkamıza baktıkça birçok zirve göz hizamızın altında kaldığını görüyoruz.
  Saat 11,20
Nihayet zirveye varıyoruz. Fakat zirve bildiğim zirvelere pek benzemiyor sanki üstü tıraşlanmış ve düz alan yaratılmış gibi.40 dk. Zirvenin tadını çıkartıp soluklanıp ihtiyaçlarımızı görüp inişe geçiyoruz.

Saat 14,30

Rahat bir inişle kamp alanımıza varıyoruz biz inerken dağa çıkan ODTÜ öğrencileri bu spora ilginin devam ettiğini gösteriyor. Seviniyoruz. Hızlı cana kampımızı toplayıp karayolu tesislerine hareket edip faaliyeti sonlandırmak istiyoruz.