14 Haziran 2021 Pazartesi

: Emler klasik Güney rotası
Kamp Yeri: Sokulupınar
Tırmanış Süresi:  11 saat
Teknik Malzemeler: karabina(kullanılmadı),arama kurtarma ipi (kullanılmadı), ilk yardım çantası (kullanılmadı),Bivak(kullanılmadı)
Hava Durumu:
Kamp alanı gündüz 18, gece 2 derece, 2.gün yağmurlu Zirve -5 kar, tipi yağışlı görüş mesafesi 10 m rüzgârlı

Sporcular: 7 sporcu Ramazan BOZKURT,Recep KULABER, Erdal ÖZBEK,Cemal BAŞ,Barış,Emrah,Fatih

ALADAĞLAR

Akdeniz Bölgesi'nde, Niğde, Kayseri, Adana illeri sınırları içinde yer alan Aladağlar Milli Parkı, Orta Toros sıradağlarının en yüksek zirvelerine sahiptir. Adını, kalkerli kayaçlarının günbatımındaki kızıl renginden alan bölgede, Demirkazık, Yedigöller, Kaldı ve Torasanlar olarak dört yükselti grubu bulunmaktadır. Bu dört grubun en yüksek zirveleri sırasıyla: Demirkazık (3756 m), Kızılkaya (3771 m), Kaldı (3688 m) ve Vayvay (3565 m) dağlarıdır. Türkiye'nin Alpleri olarak da anılan Aladağlar, dağcılık ve doğa sporları açısından oldukça popülerdir.

Aladağlar Emler yaz zirve faaliyeti

Erdal Özbek,Recep Kulaber,Cemal Baş

Kaçkar dörtlüsü olarak adlandırdığımız gurubumuzun pilanladığı Emler dağ zirve faaliyet tarihi nihayet gelmişti.Süleymanın işi çıktığından gelemiyor.Erdal ve Cemal ile Niğde’de buluşmaya karar verdik.

18 Mayıs 2019

Saat 08,30

İstanbul Esenlerden bindiğin otobüs ile Niğde’ye ulaştım.Burada hava harika umarım dağdaki havada böyle güzeldir.20 Dk sonra Cemal buluşup şehri dolaştık,daha sonra Erdalın gelmesi ile erdalın aracına binerek çamardına yönlendik.

Saat 11,30

Çamardı kasabasına ulaştık öğlen yemeğini kasabada yeyip,kamp alışverişimizi’de kasabada yaptık.Ardından Jandarmaya faaliyetimizi bildirip Çukurbağ köyüne hareket eddik.

Saat 01,00

Çukurbağ köyünde mehmete uğrayıp sohpet ettik hasret giderdik.Yol bozuk olduğundan aracımızı köyde park ediyoruz.kamyonet ile kamp kuracağımız Sokulu Pınar’a ilerleyip 30 dk sonra kamp alanına ulaşıyoruz. Bu arada kamp alanında su ve wc mevcut.Hızlı bir şekilde çadırımızı attık.

Saat 15,00

Uyum tırmanışı için Erdal,Cemal ve ben Narbuz vadi Demirkazık güney zirve rotasından belirli noktaya kadar yükselip geri kampımıza döndük.Zirve çantamızı hazırlayarak erkenden uyuduk.

19 Mayıs 2019

Saat 00,45

Tırmanış faaliyetinde bize rehberlik yapacak ramazan hoca ve 3 öğrencisi Niğde de ikamet ettikleri için kampa araç ile geldiler. 7 sporcu ile saat 01,00 da güzel bir havada zirveye hareket ettik.

Yaklaşık 30 dk sonra Cemal diz porobleminden dolayı geri dönmek zorunda kaldı.Karayalak vadisine girdiğimizde bizi karlı bir zemin karşıladı, özelikle kapıya geldiğimizde rota belirgin bir şekilde eğimi artığından zorlaştı. Kapıyı geçtiğimizde nispeten daha bir düz araziye çıktık. Karla kaplı Patika yolu takip ederek çığ altında kalan Hacettepe li dağcıların anıt mezarına saat 03,00 da vardık burada uzun bir mola verdik.bastığımız zimindeki kar artık daha sert.

Eznevit zirve sağımızda kalacak şekilde sol kuzey yamaçtan  Çelik buyduran yönüne yükseldik.

Fakat zirveye yaklaştıkça tipi ve sis ile beraber oluşan soğuk bizi etkiliyor,Erdal kendini iyi hissetmediğinden yürümesi iyice yavaşlıyor.Erdalı yalnız bırakmamak için hemen arkasında yürüyüp moral vermeye çalışıyorum.Görüş mesafesi iyice azaldığından önden giden gurubu ayak izlerinden takip ediyoruz.

Saat 07.30

3500 m irtifada tipi ve yoğun sis iyice artıyor artık görüş mesafesi iyice ortadan kalktığında minik bir toplantı yapıyoruz ben Erdalın sağlık nedeni ile endişeliyim.Dönmeyi önerdim.Erdal dönmek istemiyor,biraz dinleneyim geçecek diyor.

Aşıta vardığımızda zirveye giden gurubun sesini duyduğumuzda bize moral oldu.Tekrar zirveye tırmanışa geçtik.Önce yanlış bir zirveye çıktık yanlış olduğunu anladığımızda tekrar alçaldık.Tam bu ara sis kalkınca her yer görünmeye başladı.bu bize büyük bir mutluluk verdi.

Saat 09,15

Aşağıya iniş yapan ekip arkadaşlarımızı görünce rotayı görüp hızlıcana zirveye ulaştık.

Recep Kulaber Emler zirve

Recep Kulaber,Erdal Özbek Emler zirve

Dönüşte çığ parkurlarına dikkat ederek hızla irtifa kaybettik ve her metrede hava güzelleştiğini gözlemleyerek rahat bir şekilde saat 12,45 da kamp alanımız sokulu pınara indik ve faaliyetimizi sonlandırdık.