8 Ocak 2020 Çarşamba

ALTIPARMAK SIRA DAĞLARINDA ÜÇ ZİRVE DUATEPE,GÜNEY DUATEPE ve ÇİFTEGÖL ZİRVELERİ

Recep KULABER
ALTIPARMAK SIRA DAĞLARINDA ÜÇ ZİRVE DUATEPE 3488 M DUATEPE GÜNEY 3486 M ve ÇİFTEGÖL TEPE 3372 M
Faaliyet Tarihi: 26-29 Temmuz 2019
Faaliyeti Düzenleyen: Recep KULABER, Yılmaz SEFEROĞLU, Batuhan TÜFENK

Rota: Duatepe Batı kar kulvar rotası. Duatepe güney zirve Güney rota. çiftegöl tepe doğu rota
Kamp Yeri:
Çifte göl
Tırmanış Süresi: Duatepe 5 saat
Teknik Malzemeler:
Klasik kazma(kullanıldı),Krampon(kullanıldı),karabina(kullanıldı),ip (kullanıldı),Emniyet kolonu (kullanıldı),ATC(kullanıldı) Yardımcı ip(kullanıldı), perlon(kullanıldı) ilk yardım çantası (kullanılmadı),Bivak(kullanılmadı) GPS(kullanılmadı)
Hava Durumu: Tırmanış günü rüzgâr yok, yıldızlar gözüküyor, tahmini 15-20 d.
Sporcular: Recep KULABER(KLOSDAG DAĞ. KULB.) Yılmaz SEFEROĞLU(ODAK DAĞCILIK KULB.) Batuhan TÜFENK(KDRK)

KAÇKAR&ALTIPARMAK SIRA DAĞLARI
    Türkiye'nin kuzeyinde, Doğu Karadeniz sahili boyunca uzanan dağ sırasıdır. Kuzey Anadolu Dağları'nın doğudaki bölümünü oluşturur.3000 m üstünde birçok zirvesi vardır. Kaçkar dağları batıdan doğuya doğru 4 bölüm halinde uzanır. 1.bölüm Batıda Verçenik ve Tatos dağları , 2.bölüm Ortada Kavrun dağları 3.bölüm ortada Bulut dağları 4.Doğuda Altıparmak dağları yer alır. Batıda Hızarkapı gediğinden Doğuda Yusufeli İntkor yaylasına kadar uzanan altıparmak sıra dağlarının en yüksek zirvesi 3488 m yüksekliği ile Duatepe zirve.Ayrıca Kaçkar Dağları'nın ulaşımı en zor ve en az turist çeken kesimidir.Duatepe dağının Güney kısmı Artvin Yusufeli ne Kuzey kısmı Rize Ardeşen Golazena yaylasına bakar. Dağ kretase şist ve kireç taşından oluşmuş volkanik ara tabakalı katmanları ortasında granit kayaçları yer alır.Bir metinde Karataş zirvesi olarak geçen zirve yörede Duatepe olarak bilinir. Bu isimle adlandırılmasının nedeni ise eski tarihlerde yöre insanların zirveye çıkıp ibadet (pagan kültüründen kalma olabilir)etmeleridir. Dağda su bolluğu dikkati çeker, kaya altındaki buzullardan inen sular önce krater gölleri oluşturmuş (Ergisu, yukarı Ergi sular, Çifte göller, soğanlı göller)buradan akan onlarca ufak akarsular birleşerek Ardeşen ve Pazar arasında akan Fırtına ile birleşir ve Karadeniz'e dökülür. Duatepe yamacında Ormanların yerini Alpin bitkiler alır. Zirvenin Eteklerinde flora çeşitli ve çok canlıdır. Kafkas orman gülü, mersin yapraklı ayı üzümü en çok rastlanan türlerdir, eğri çayırsaçı, yabani zambak, dağ lahanası, altın başak gibi otsu türler görülür. Otların yüzeyi kapatamadığı kayalık alanlarda yosun ve dikenler rastlanır Ayrıca Orman gülünün 3000 m yükseklikte görüldüğü yerdir. Türkiye açısından endemik tür sayısı bu bölgede çok fazladır. Dağ yaz aylarında tırmanmak ne kadar kolay ise kış aylarında tırmanmak o kadar zordur. Kış aylarında kar vadileri doldurur, yaylaları örter. Ayrıca buzulların eğimi her zaman çığ düşmesine uygundur. Tırmanma Zamanı Yaz Tırmanışları için en uygun zaman Ağustos ve Eylül ayları, Kış Tırmanışları için en uygun zaman Şubat ve Mart aylarıdır.
Recep KULABER

ALTIPARMAK SIRA DAĞLARINDA ÜÇ ZİRVE DUATEPE 3488 DUATEPE GÜNEY 3486 M ve ÇİFTEGÖL TEPE ZİRVE 3372 M
 Atalarımın bu dağların eteklerinde yaşamış olmaları bana her sene bu coğrafyaya gelip zirve faaliyeti yapma isteği ve zorunluluğu yüklemişti.Yine faaliyet tarihi gelip çatmıştı,uzun zamandır bölgeye faaliyet yapma isteğini bana ileten Yılmaz SEFEROĞLU ile planlamaya karar verdik.Batuhan’ı da projeye dahil etmeden olmazdı.Kaçkar sıra dağlarında iki bölümden oluşacak proje pilanladik.Birinci ayağı önce Ardeşen Golazena yaylasında Duatepe ve yakınında bulunan güney duatepe, kanlıtepe olmak üzere 3 zirveyi kapsayacak. Daha sonra kampımızı diğer bölgeye taşıyarak çok daha teknik tırmanış olacağını öngördüğümüz ve ilk zirve tırmanış olarak bildiğimiz Gudaşev zirve faaliyetini kapsayacaktı.
26 Temmuz 2019
Sabah akşamdan hazırladığım sırt çantam ile Esenler otogarı oradan da otobüs ile 19 saatlik bir yolculuktan sonra Ardeşen e ulaşıyorum.
27 Temmuz 2019
Saat 07,00
Sabahın erken saatinde ulaştığım ilçede arkadaşlarımı bekler iken kahvaltıda börek yemeğe karar verip araştırırken Ardeşen’de yaşayan akrabam İbo ile karşılaşıp kahvaltıyı beraber yapıyoruz. Kahvaltı sırasında İbo vaktinin olduğunu ve bizimle gelip gelemeyeceğini bana sorunca Arkadaşlarıma danışacağım sözünü veriyorum.
Saat 09,00
Yılmaz ve Batuhan geliyor, vakit kaybetmeden Faaliyet süresi boyunca ihtiyacımızı karşılayacak yemek planı yapıp alışverişimizi yapıyoruz.
Saat 10,00
Ardeşen’den Yılmazın aracı ile İbo ide ekibe dahil ederek Golazena yaylasına hareket ediyoruz. Sisli, yağmurlu ve çamurlu toprak yolda zorda olsa ilerliyoruz.
Saat 11,25
Çaçağona, Zizeni (1775m) aracımızla ulaşıp kısa bir süre burada mola veriyoruz.
Saat 13,00
Sisli bir havada zorlu bir yolculuktan sonra nihayet Golazena yaylasına varıyoruz. Yayla sakinleri ile tanışıp sohbet edip yakın bir akrabamın yayla evinde yemek yiyoruz.

Saat 16,00
Son hazırlıklarımızı tamamlayarak kamp çantalarımızla kamp yapacağımız Çifte Göl’e üç kişi hareket ediyoruz İbo nun yaylada kalıp ertesi gün bize katılmasına karar veriyoruz. Sisin yoğun olmasından patikayı kaybedince Kumar bitkilerin içerisinde kendimizi bulup, cebelleşerek yükselmeye çalışıyoruz.
Saat 18,15
Rotayı kaybetmemiz bize çok güç kaybetmemize ve 45 dk. Geç gelmemize mal oluyor. Nihayet sis içinde çifte göllerin üst göl kenarına geliyoruz, kampımızı burada kuracağız. Hızlı bir şekilde Çadırımızı kurarak yemek ve zirve çantamızı hazırlayarak erkenden uyuyoruz.

28 Temmuz 2019
Saat 03,30
Akşam zirve toplantısında konuşup karar verdiğimiz gibi kalkıp son hazırlıklarımızı yaparak saat 04,30 da üç kişilik ekip ile Duatepe’ye hareket ediyoruz. Akşamki sis artık yok, rüzgâr yok yıldızlar harika gözüküyor.

Saat 06,20
Eğimi yüksek çarşak rotadan yükselip kulvara girip, sert kar rotasının başlangıç noktasına varıyoruz, burada batonlarımızı toplayıp kramponlarımızı giyip ellerimize kazmalarımızı alıyoruz.

Saat 07,20
Eğimi yüksek ve adrenalini yüksek kar rotasını solo bitirip sırta varıyoruz. Burada bizi güneşin karşılaması bize moral oluyor. Bu noktada güneşin tadını çıkarıp yemeğimizi yiyip nefesleniyoruz.

Krampon, kazmalarımızı bu noktada bırakıp batonlarımızı tekrar ellerimize alıyoruz, Sırttan önce kuzeye yönüne yükselip doğuya yan geçiş yaparak çok belirgin babaları takip ederek kuzey yönünde yükseliyoruz.

Saat 09,00
İple iniş yapacağımız baca noktasına ulaşıyoruz. Bu noktada istasyon kurup iple önce iniş ardından kısa yan geçiş yaparak, bu kilit parkuru gerimizde bırakıyoruz.

Saat 09,30
Zirvenin hemen altında yaklaşık 3 derecelik kaya tırmanışı ile zirveye varıyoruz. Zirvenin harika manzara Show ı izleyip, fotoğraf çekimi ve atıştırmalıklarımızı yiyoruz.
recep kulaber

Yaklaşık bir saat sonra aşağıya iniş için hareket ediyoruz. Önce kayalardan tutunarak iniyoruz ardından baca rotasından ip açarak kolayca geçip baca noktasına başlangıcına tekrar varıyoruz. Bu noktadan günün ikinci zirvesi için doğu yönüne Duatepe Güney zirvesi için ilerliyoruz.

Saat 11,30
Zirvenin güney yönünden yaklaşık 3 derecelik tırmanışla ikinci zirveye ulaşıyoruz.

Yaklaşık iki yıl önce bilinen ilk tırmanışını yaptığım Duatepe Güney zirvesinde tekrar ulaşmak güzel bir duygu.Zirvenin keyfini çıkartıp Batuhan ile güzel bir kaya babası yapıyoruz.

Saat 14,15
Vakit kaybetmeden Hızlı bir şekilde tekrar malzemelerimizi bıraktığımız sırta iniyoruz.

bu noktadan çiftegöl tepe kaya kütlesinin doğu yönünden 2/3 derecelik zor kaya tırmanışı yaparak zirveye ulaşıyoruz, zirvede bizi deniz bulutu bekliyordu.

Aşağıya inerken Kar kulvar rotasındaki kar daha çok sertleştiğinden daha zor ve daha dikkatli bir şekilde indik bir dikkatsizlik sonucu oluşabilecek kaza ciddi sonuçlara yol açacağı bilinci içindeydik.
Saat 18 de kamptayız
Bu gece de burdayız
Başarılı bir şekilde faaliyeti bitirip Kampı topluyoruz