10 Ekim 2018 Çarşamba

KIZLAR SİVRİSİ 2018 EKİM FAALİYETİ

Recep KULABER
KIZLAR SİVRİSİ DAĞ FAALİYETİ(3086m)

Faaliyet Tarihi: 6-7 Ekim 2018
 Faaliyeti Düzenleyen: KLOSDAĞ İHTİSAS KULÜBÜ
 Faaliyet sorumlusu: Sönmez ERKAYA

Artçı: Recep KULABER
 Rota
: Kuzeydoğu Yüzü
 Kamp Yeri: Dağ evi ikizce kuyular mevki/Elmalı 1950 m
 Tırmanış Süresi:  6,10 DK
 Teknik Malzemeler: 5 adet karabina(kullanılmadı),arama kurtarma ipi (kullanılmadı), ilk yardım çantası (kullanılmadı),Bivak(kullanılmadı) Telsiz(kullanıldı) GPS(kullanıldı)
 Hava Durumu:
Kamp alanı gündüz 20, gece 6 derece, Tırmanış gecesi hava açık, rüzgâr yok sıcaklık 6-7 derece
 Sporcular: 1 Antrenör Sönmez ERKAYA 13 sporcu Mustafa KILIÇARSLAN, Mehmet YÜZÜAK, Ali DOĞUYILDIZ, Recep KULABER, Kenan ALTUN, Banu KESİCİ, Burç Emre ALTUNTAŞ, Can MESUT, Kadriye TERZİOĞLU, Selen SARIEL, Mustafa Ege KURAL, Ceyhun CANİK, Erdal ÖZBEK(KORDELYA DAĞ. KULB.)

Bey Dağları silsilesinin en yüce doruğu Kızlar Sivrisi.
Kızlar Sivrisi 3 bin 86 metre ile Batı Toroslar içinde yer alan Bey Dağları’nın en yüksek zirvesi. Yüksekliği belki çok fazla değil ancak tırmanışa deniz seviyesinden başlandığı düşünülürse hiç de azımsanacak bir rota değil. Örneğin Ağrı Dağı’na tırmanış için ana kamp 3 bin 200 metrededir. Yani iki günde 1937 metre çıkılıyor. Oysa Kızlar Sivrisi tırmanışı için Antalya’dan yola çıkanlar iki günde neredeyse 3 bin 100 metrelik bir tırmanış yapıyorlar.                       (Atlas Dergisi)

5 Ekim 2018
Saat 22,00 İncirli’den KLOSDAG kulübünün organize ettiği araç ile İstanbul un Farklı noktalardan 13 sporcu ile buluşup Antalya/Elmalı ya hareket ediyoruz.
6 Ekim 2018
Saat 11,15 de Antalya Elmalı ya ulaşıyoruz. Ekibin son sporcusu Erdal ile buluşup, kahvaltı, alışverişimizi bu sevimli ilçede yapıyoruz. Bazı arkadaşlarımız ilçenin müzesini dolaşıyor. Su kaynağı olmadığından bol su alıyoruz. Aynı zamanda faaliyetimiz için Jandarmaya bilgi veriyoruz.

Saat 13,40
Elmalı ilçesinden aracımız ile Büyüksöyle köyüne hareket ediyoruz.
Saat 13,55
TODOSK Doğa Sporları Kulübü ne ait dağ evinin anahtarını almak için köyde muhtarla buluşuyoruz. Anahtarı alıp köy kahvesinde çay molası veriyoruz. Köyde yerel insanlarla kaynaşıp keyifle sohbet ediyoruz. Saat 14,45 dağ evine hareket ediyoruz.

Saat 15,20
Kızlarsivrisi zirvenin batı yönünde ikizce kuyular mevki/Elmalı Dağ evine (1950 m) varıyoruz. Aracımız ile bu noktaya seyahat esnasında gördüğümüz Dağ artık karşımızda, dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından olan Antalya’nın huzur veren tatil havasını bu dağ kütlesinin altında hissetmiyoruz. Bizi rahatlatan ise çadır atmayıp dağ evinde kalacak olmamız, dağcılar için büyük konfor. Bu konforu bize tahsis eden TODOSK Doğa Sporları Kulübüne  yeri geldiği için teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Konaklama ve yemek hazırlıklarımızı hızlı cana yapıp kendimize serbest zaman yaratıyoruz. Erdal ile ben dağın batı kısmındaki baba bulunan tepeye çıkıp aklimatizasyon ve bölgeyi tanımaya çalışıp keyfini çıkartıyoruz. Ekip arkadaşlarımızda farklı uğraşılar buluyorlar.

Saat 19,30
Zirve toplantısı yapıyoruz Sönmez hoca planlama ve rota, risk konusunda bilgilerini bizimle paylaşıyor faaliyetin ehemmiyetinin altı bir kez daha çiziliyor.
7.Ekim 2018
Saat 03,40
Geçen yıl güney doğudan tırmanmayı, denediğimiz dağın bu yıl kuzey doğusundan tırmanacağız. Daha zor bir faaliyet olacağının bilincindeyiz. Harika bir havada yıldızların eşliğinde 14 kişilik ekip ile tırmanışa başlıyoruz. Dağ kütlesinin eteğinden kuzey yönünde belirgin yer yer çarşak patikadan yükseliyoruz, Acil durumlar için Dağ evinin hemen yanına bıraktığımız yanıp sönen lambayı artık bu yükseklikten görmeye başlıyoruz.

Saat 05,40

Kuzey doğuya yükselerek, Zirveden aşağıya uzanan köpek balığı yüzgeçlerine benzeyen sarp kaya kulvarlarından birinden giriyoruz. Parkurun eğimi faaliyetin zor geçeceğini açıkça gösteriyor.
İlk molamızı tam zamanında Güneş doğarken bu noktada veriyoruz.

recep kulaber

Mola ve güneşin doğuşu ekibe moral kaynağı oldu. Uzun saatler boyunca eğimi yüksek bu sistemde yükseliyoruz. Dilek kayası geçişinden hemen sonraki yan geçiş, boşluk hissi nedeni ile faaliyetin en riskli kısmı gibi görünüyordu
Ekipteki bazı arkadaşların tecrübe ve kondisyon eksikliği, bu etap için sönmez hoca üstünde kaygı yaratmıştı. Bu Kişilerin yanına tecrübelileri eşleştirerek riski düşürüyor hoca. Şükür bu etabı da problemsiz geçiyoruz.

Saat 09,50
Son etap da ise Yaklaşık 3 derecelik kaya tırmanışı yaparak zirveye ulaşıyoruz. Ekip olarak mutluyuz.

Saat 10,50
Zirvenin keyfine çıkarıp aşağıya inişimiz başlıyor. Doğuya daha yakın babalar ile belirgin, nispeten daha kolay bir rotadan iniyoruz. Saat 14,10 da dağ evindeyiz. Faaliyetin kazasız bitmesi bizi sevindiriyor.