21 Kasım 2017 Salı

Rota: Kuzey kar buz rotası
Kamp Yeri: Süt donduran
Tırmanış Süresi:  6 saat
Teknik Malzemeler: 5 adet karabina(kullanılmadı),arama kurtarma ipi (kullanılmadı), ilk yardım çantası (kullanılmadı),Bivak(kullanılmadı) Telsiz(kullanıldı) GPS(kullanıldı) krampon(kullanıldı) klasik kazma(kullanıldı)
Hava Durumu:
Kamp alanı gündüz 14, gece -2 derece,açık
Sporcular: 2 Antrenör Sönmez ERKAYA,Recep KULABER + 12 ve Festivale katılan sporcular.

Orta Anadolu'nun en yüksek sönmüş volkanı Erciyes dağı

Kentin simgesi haline gelen ve tepesinde her zaman duman ve kar bulunan Erciyes Dağı 3916 m. yüksekliğinde dev volkanik bir dağdır. Püskürttüğü lavlar sonucunda Peri bacalarını oluşturan dağ antik çağlarda eteklerinde yaşayan Mezeke halkını o kadar etkilemiştir ki, Mezekeliler sikkelerinde tepesinden lav püsküren Erciyes Dağını resmetmişlerdir. Dağa çıkmayı ilk başaran 1837 yılında W.J. Hamilton'dur. Dağa çıkan ilk Türk ise 1924 yılında Miralay Cemil Cahit Beydir.

7 Temmuz 2017
Saat 22,00
Zirve yolculuğumuz İstanbul’dan 1 antrenör 13 sporcu ile klosdağ kulübünün organize ettiği araç ile hareket ederek başladık.
8 Temmuz 2017
Saat 11,00
 Kayseri’ye gelmişken pastırmalı ve sucuklu yumurta yemeden olmaz kahvaltımızı yapıyoruz. Daha sonra Hacılar ilçesine hareket ediyoruz bu sevimli kasabada Hadak dağcılık kulübünün yetkililer ile tanışıp sohbet edince ertesi gün kendi faaliyetleri olduğunu öğreniyoruz.
Saat 15,00
Erciyes Dağı’nın kuzey eteğinde bulunan kamp alanı Sütdonduran yaylasına bir saate varıyoruz.

Kısa brifingin ardından çadırlarımızı kurarak her yıl geleneksel olarak Hadak Dağcılık tarafından düzenlenen şenlik alanına doğru ilerledik. Dağ evindeki sıcak soba ekibin mayışarak güzel bir şekerleme yapmasına davetiye çıkardı. Sonrasında yenilen güzel yemek ardından saat 22,00 da çadırlarımıza dönerek tırmanış günü için son hazırlıklarımızı yapıyoruz.

recep kulaber

9 Temmuz
Saat 01,40
Kalkıyoruz, Şenlik kapsamında zirve yapacak dağcılarla birleşen ekibimiz 14+31 kişi ile 03.30’da tırmanışına başlıyoruz.

Yaklaşık bir saatlik taşlık yürüyüşün ardından buzul tırmanışı yapacağımız kulvara geldik. Bu noktada ekibimizden iki sporcu kampa dönme kararı alıp dönüyorlar. Ardından iki kişi daha dönüyor. Saat 04,40 da Kazma kramponları kuşanarak serin bir havada sert kar tırmanışa başlıyoruz.

Bu rota zaman zaman bizlerde boşluk hissi yaratıyor. Kulvar sonuna kadar tehlike yaratan, kaygan zeminde ve yukarıdan gelen kayalarla mücadele ederek yükseliyoruz.

Saat 07,40
Sırta varınca Zor kısım geride kaldı duygusuna kapılıyoruz, burada ilk uzun molamızı veriyoruz. Moladan sonra kramponlarımızı çıkararak kaya blok ve çarşak dan doğu yönüne  yönelerek yükselmeye devam ediyoruz.

Çıkışa devam ederken, zirveye yakın bir noktada taşşş diye gelen bağrışmaları duyduk kafamı kaldırdığımda sekerek gelen büyük kütleli bir kaya parçasını fark ettim. Taşın hangi yöne düşeceğini tayin etmek oldukça zordu. İki üç metre kadar yanımdan geçen taş aşağıdaki ekibe yöneldi ve onları da büyük bir soğukkanlılık ile tehlikeye atlattılar.

Şansımızın da yardımıyla hiçbir dağcının yaşamak istemeyeceği bu tatsız durumu atlatmış olduk. Saat 09,20 de 27 sporcu ile zirve yapan ekibimiz 3917m’de tören ve fotoğraf çekimleri yaparak bu güzel anları ölümsüzleştirdi.

rotanın kalabalık dağcı ekibe uygun olmayışı ve yükselen hava sıcaklığı, inişin tahmin ettiğimizden daha zorlu geçmesine neden oldu. Kamp alanına 15:30 sıralarında varan ekibimiz Panter lakaplı, dağcı arkadaşımızın kampa geç dönmesi ile endişelense de 12 kişilik ekibimizin 10 üyesi tırmanışı başarılı ile tamamlamış oldu.

Dönüş yoluna başlamadan önce Kayseri’de mantı yiyerek karınlarımızı güzelce doyurduk ve İstanbul’a doğru dönüş yoluculuğuna geçtik. Sabahın erken saatlerinde varan ekibimiz bu güzel faaliyeti sonlandırmış oldu.