31 Ekim 2016 Pazartesi

HASAN DAĞI 2.DAĞCILIK FESTİVALİ AKSARAY


RECEP KULABER

Faaliyetin Adı: HASANDAĞI 2.DAĞCILIK ŞENLİĞİ
Başlangıç Tarihi: 16 Temmuz 2016
Faaliyet Bitiş Tarihi: 17 Temmuz 2016
Faaliyet Sorumlusu: Aksaray kültür turizm müdürlüğü
Malzeme Sorumlusu: Aksaray valiliği
Rota: Klasik rota Bozboyundan Alacakar
Kamp Yeri: karbeyaz otel yanı
Tırmanış Süresi:  4 saat 10 dk. (iniş süresi 2 saat 15 dk.)
Malzemeler: Kask, baton
Hava Durumu: hava açık hafif rüzgârlı gece dolunay, gündüz açık güneşli zirve rüzgârlı
Sporcular: Recep KULABER ve 130 sporcu
Aksaray Valiliği Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü çatısı altında 2.si düzenlenen Dağcılık Şenliğine katıldım. Aksaray ve Niğde ili sınırları içinde yer alan Hasan Dağı, deniz seviyesinden 3268 metre yüksekliktedir. Volkanik bir dağ olan Hasan Dağı büyük ve küçük Hasan Dağı olarak adlandırılan iki kratere sahiptir. 1750 metreye kadar meşe ormanlarıyla kaplı olan eteklerinde yaban atların otladığı Hasan Dağı’nın ayrıca bugünkü adıyla Nora isminde bir antik Roma kenti yer alır. İç Anadolu Bölgesinin Erciyes Dağından sonraki en yüksek dağı olan Hasan Dağı’nın, anlatılmakta olan bir de efsanesi vardır. Eski zamanlarda yaşayan Hasan Dede isminde bir zat bu dağa adını vermiştir. Hasan Dede bu dağda yaşayan ve çevresinde saygı gören bir kişilikmiş. Anlatılanlara göre, Hasan Dede Danişment lilerin bir komutanıymış ve Haçlı seferlerine karşı II. Kılıçaslan ile birlikte savaşlarda yer aldığı söylenmektedir.




 15 Temmuz 2016:Niğde Demirkazık da ileri kaya eğitim faaliyeti bitmiş,dönüş için Niğde otogarından Ankara aktarmalı İstanbul a gitmeye karar vermiştim. Otobüs e bindiğimde sporcu arkadaşım Bekir ile rastlaştık yan koltuğu boş olduğundan yanına oturup muhabbet ettik. Sonra hafta sonu hasan dağında dağcılık faaliyeti olduğunu ve kendisinin de afat olarak görevli olduğunu söyledi. Bana gelmek ister misin dedi bir an düşündüm Niğde’ye Aladağlara giderken, otobüsün camından gördüğüm Hasan Dağı, aslında hep tırmanmak istediğim bir dağdı.Hasan dağı o an gözümün önüne geldi,evet çok isterim dedim ve faaliyetim başlamış oldu.
Saat 11,30 da Aksaray a vardık ertesi güne kadar zamanım olduğundan arkadaşım Bekir bana şehri dolaştırdı. 




Daha sonra Bekir in evine geçip dinlenmeye çekildik. Akşam 20,00 de beraber eğitim aldığımız sporcu arkadaşlarımız da bize katıldı. Gecenin ilerleyen saatinde ülkede darbe girişimi olduğunu öğrendik ve sabaha kadar TV den telefondan endişe ile haberleri takip ettik. Bir ara uyuya kalmışım.
16 Temmuz 2016 sabah 08,00 da kalktım fakat faaliyetin iptal olduğunu düşünüyordum emin olamadığımdan çantamı alıp Bekir ile sporcuların toplanacağı Aksaray meydanına geldik.Burada meydanda kurulmuş dev TV den bir taraftan ülkedeki gelişmeleri takip ederken diğer taraf tanda faaliyet olup olmayacağını takip ettim. Bir süre sonra ülke normale dönme haberleri ile beraber faaliyetin olacağı ve saat 13,00 de hareket edileceği bilgisi geldi. Bu sevinçli haberi Yörenin tanınmış lokantası çavuş oğlu da etli pide yiyerek kutladım. Çantamı organizasyon komitesi tarafından sağlanan kamyona bırakarak araca bindim ve saat 13,00 da hasan dağına hareket ettik. Olgunluk dönemini geride bırakmış yaşlı ama diri bir kadın gibi karşımızda duruyordu hasan dağı. 




Araç ile kamp yapacağımız alana kadar Hasan dağı manzarası aracımıza eşlik etti. Karaören köyünden geçerek helvedere köyünde mola verdik su stoklarımızı tazeledik. 




Saat 14,15 de dağın eteklerinde kapalı olan karbeyaz otel 1980 mt yanı çadırımı attım, hava açık birazda rüzgârlı idi. Akşam organizasyon komitesi tarafından ikram edilen yemeği yedim. uykusuz ve yorgun olmam sebebi ile Kamp ateşini beklemeden çadıra girip deliksiz bir uyku çektim.



17 Temmuz 2016 sabah 03,30 kalkıp kahvaltımı yaptım. Sonra gurup olarak 04,15 de zirveye hareket ettik. Ekibin liderliğini Aksaray TDF il temsilcisi hocam yapıyordu Kısa molalarla ilerledik. Buraya kadar ekip iyi gelmişti. Uykular açılmış, havanın güzelliği, doğmaya çalışan güneşin kızıllığı, uzaklarda gözüken Erciyes hepimizi motive etmeye yetmişti. Klasik rotadan tırmanmaya devam ettik. Teknik tırmanma gerektirmeyen Rota başlangıçta çarşağı andırsa da ilerleyen bölümlerde döküntü kayalara bıraktı. 
                                   



Saat 08,20 yaklaşık dört saat sonra zirveye vardık.Muhteşem bir manzara vardı, Erciyes, Aladağlar tüm çevreyi görebiliyorduk. 






Zirve kutlamaları, fotoğraf ve video çekimlerinden sonra zirvedeki yıkılmış tarihi şapeli ziyaret ettik 





ve dönüşe geçtik İnişimizi klasik rotadan yaptık Kısa molalar vererek hızlı bir şekilde 12.00 kampa geri döndük. 


recep kulaber



Çadırlarımızı toplayıp malzemelerimizi araçlara yükledik ve Aksaray meydanına gelip daha önce biletimi aldığım otobüse binip İstanbul’a doğru yola çıktım Bir tırmanış daha kazasız belasız gerçekleşti. Tüm ekip uyumlu, sorun yaşanmadan Faaliyet başarı ile sonuçlandı. Emeği geçenlere teşekkürler.

Hazırlayan Recep KULABER

Hiç yorum yok: