26 Ekim 2016 Çarşamba

Malzeme Sorumlusu: Sancak dağcılık, Dipi dağcılık
Rota: Çukuryurt bey dağı rotası
Kamp Yeri: Kayseri Tomarza Çukuryurt
Tırmanış Süresi:  5 saat 30 dk. (iniş süresi 3 saat 30 dk.)
Malzemeler: Kask, yarım ip ve Bivak (kullanılmadı)  Telsiz
Hava Durumu: Gece soğuk ama dolunaylı ve açık, gündüz açık güneşli zirve rüzgârlı
Sporcular: Recep KULABER, Hüseyin SARI, Adalet YURTÇU, Güray ÖZEN ve(130 sporcu)
Tomarza belediyesi Sancak ve Dibi Doğa Sporları kulübü tarafından 2016 faaliyet programında yer alan Bey dağı 3080 mt faaliyete iki gün sonra TDF arama ve kurtarma eğitimine gidecek 4 sporcu ile katıldık. Etkinliğe toplam 130 sporcu katıldı.

15 Ekim cumartesi: faaliyet için gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra İstanbul Merter’den taksi ile saat 06,00 da İstanbul hava limanına ulaştım. 09,00 da kalkacak uçağa binip kayseri hava limanına saat 10,30 vardım. Aynı uçakla seyahat ettiğim sporcu arkadaşım Hüseyin SARI ve Antalya bölgesinden gelen Adalet YURTÇU Hanım ile buluşup hasret giderdikten sonra faaliyet organizasyonda görevli yetkili arkadaşları bulup Kayseri ipek saray AVM ye gittik.Burada Türkiye’nin farklı bölgelerinden gelen sporcu arkadaşlarla bir araya geldik.Saat11,30 da faaliyet töreninin yapılacağı Tomarza ilçesine hareket ettik. İlçede ekibimizin diğer üyesi İzmir bölse sporcusu Güray ÖZEN ile buluşup belediye binası önünde yapılan törene katıldık.

Recep KULABER,Adalet YURTÇU,Hüseyin SARI,Güray ÖZEN

Yöreye has pidesinden yiyip 19.yüzyılda yapılmış ermeni Tomarza kilisesi ve tarihi çarşı cami sini dolaştık ayrıca kabak çekirdeği yetiştiriciliğinde ilçe ülkede önemli bir merkez olduğunu öğrendik.

Saat 15,00 da Bey dağının kuzey batı yamacında bulunan 1710 mt yükseklikteki ana kampımızı kuracağımız Çukuryurt yaylasına hareket ettik, yaklaşık bir saatlik yolculuktan sonra çok sayıda araç konvoy ile ana kamp alanına ulaşıp hava kararmadan çadırlarımızı kurduk.

Havanın kararması ile yaylanın meydanında büyük kütüklerden ateşler yakıldı belediyenin ikram yemeği, çayı ve odun korunda pişmiş nefis patatesler müzik eşliğinde ve bölgenin antik tarihini anlatan sini vizyon izleyerek ikram edildi.Gecenin karanlığında ise Güneş doğumu gibi Ayın doğumunu izledik Ay çok büyük gözüküyordu harika bir andı,çok mutlu olduk.Ardından sabah yapacağımız zorlu tırmanış için erkenden çadırlarımıza girerek uyuduk.

16 Ekim pazar: Soğuk bir akşam sabahında 04,00 da uyanıp hazırlıkları yaptık ve gerekli malzemeleri alarak çukuryurt yaylasından saat 05,15 de yaklaşık 130 sporcu ile zirveye hareket ettik. Kafa lambaları eşliğinde karanlık çam orman içinde eğimli patikada yol aldıkça sık çam ormanı tenhalaşmıştı ve bir zaman sonra ağaçlar kayboldu, patika daha dik daha eğimli ve daha taşlık olmaya başlamıştı.

Teknik tırmanış istemeyen rota mesafesinin uzun ve çarsak yapısından dolayı çok yorucu geçen tırmanışımıza PALTALI yaylasında ara verip ilk uzun molamızı verdik.

Hayvancılık yapan köylülerin kullandığı bu üst yaylada dinlenip buz tutmuş su kaynağından sularımızı tazeledik.

Daha önce bu rotaya tırmanmış sporcu arkadaşlara gözüken zirvenin bey dağı olup olmadığını sürekli soruyorum, yükseltilerin ardına saklandığından zirve ancak çok yaklaştığımızda gözükmeye başlıyor

Recep KULABER

Nihayet 10,30 da beş buçuk saat sonra 3080 metrelik zirveye varıyoruz. Sanki vazife olarak verilmiş bir görevi başarmanın huzuru doluyor bedenimi derim çok derin nefes alıyorum mutluyuz artık yorgunluğu hissetmiyorum ama diğer yanımda hayalimdeki zirve olmadığından dolayı bira buruk

Oturup çok uzaklarda gözüken aladağlar, erciyes, hasan dağını sessiz bir şekilde dakikalarca seyrediyorum

Boşalan enerjimizi aperatif yiyecek ile doldurup anı ölümsüzleştirmek için bolca fotoğraf çekiliyoruz. Bir daha görüp göremeyeceğimiz belli olmayan ve sadece bir saatimizi geçirdiğimiz bey dağına vedalaşıp 11,30 da inişe geçtik. Rotanın eğimli ve çarsak yapısından dolayı bileklerimizin ağrımasına rağmen üç buçuk saate 15,00 da ana kampa ulaştık ve çadırlarımızı hızlı bir şekilde toparlayarak Orada tanıştığım sporcu arkadaşlar ile vedalaşıp araçlara binerek TDF yaz arama kurtarma eğitimi almak üzere Niğde ye yola koyulduk.
Vatan için şehit olan Mehmetçiklerimizin, gazilerimizin, ruhları şad, mekânları cennet olsun. Tüm ekip uyumlu, sorun yaşanmandan Faaliyet başarı ile sonlanmıştır. Emeği geçenlere teşekkürler.